Stäng

Kunskap för tillväxt

Tillväxtanalys är en svensk myndighet.

Myndigheten undersöker hur det går för Sveriges tillväxtpolitik.

Om regeringen har en bra politik för tillväxt så utvecklas landet,
och fler personer kan få jobb.

Sverige kan också producera mer varor och tjänster
så att vi kan handla mer med andra länder.

På Tillväxtanalys gör vi analyser och tar fram kunskap
som hjälper Sveriges regering att ta bra beslut för framtiden.

Vi ska hjälpa till
att skapa fler jobb och företag i hela landet.

När vi tar fram kunskap till Sveriges regering
använder vi speciella databaser med unik information.

Våra duktiga medarbetare är viktiga i vårt arbete.

Det arbetar ungefär 40 personer på myndigheten Tillväxtanalys.

Vårt huvudkontor ligger i Östersund.

Vi har också ett kontor i Stockholm.

Högsta chefen på en myndighet kallas för generaldirektör.

Vår generaldirektör heter Sonja Daltung.